Limebrook´s Sunrise Captain "Gino"



Född: 2008-08-19
Ras: Lancashire Heeler
Registreringsnummer: S58552/2008
Kön: Hane
Färg: Black & Tan
Vikt:
Mankhöjd:
Uppfödare: Limebrook´s Kennel, Umeå
Stamtavla:
Fader: SUCH Limebrook´s Morning Cocoa S56900/2006
(Plaisance Don Borondon at Swanndale S14978/2005 - SUCH Swanndale Black Baroness S43783/2004) 
Moder: Limebrook´s Christmas Gorgeous
(SUCH NV-93 NUCH Embages Merry Max S67007/91 - SUCH Mongrel´s Running-Rosanne S31356/99
Titlar: Inga ännu
Mentalstatus: Ej beskriven
Hälsostatus: ua
Foder: RC Junior Mini och Bravo Plus

Så här började det: Jag har funderat på hund nummer två sedan Scott var runt 1,5 år. Många raser har flimrat förbi näthinnan. Bland annat Staffordshire Bullterrier ( som jag fortfarande vill ha, men ingen annan i familjen, haha...). Tillslut fastnade jag för heelern som jag trodde skulle passa oss bäst. Den liknar på många sätt Jack Russelln i sitt temperament men är mildare tycker jag. Tänder inte till lika fort, och är lättare att bryta. Jag hade bestämt att det inte skulle bli en till Jack Russell...jag tror det hade blivit lite för mycket då Scott är rätt skarp och tänder till lätt. Jag ville väga upp det med en tuff men aningens mjukare hund.

Sommaren 2008 var jag på "studiebesök" på Tanspots Kennel i Väröbacka, vilket gjorde att jag ännu mer fattade tyckte för heelern efter att ha fått se Marias fina hundar "in action". Tanken var att jag skulle få en hane med Bryn till pappa och Jippi till mamma. Men tyvärr blev det bara två hanar i kullen och jag vara trea på listan! Otur! Jag letade runt lite mer och hittade en kull på Limebrook´s Kennel. Jag pratade med Susanne på telefon, hon var jättetrevlig och seriös. I oktober 2008 flög jag och min syster upp och hämtade lille Limebrook´s Sunrise Captain då 8 veckor gammal. Han och hans syskon sprang omkring sjövilda inomhus och lille Captain var fetast av dem alla! En riktig korv. Tjockast och störst i kullen, precis som Scott! Flygresan hem gick över förväntan, lite pipande i början. Gino fick inte sitt namn förrän efter ca en vecka hemma.


Ginos kull, bilden lånad från Limebrook´s


Gino på Umeås flygplats

Framtiden: Planen med Gino var att meritera honom på utställning och agility/lydnad. Jag skulle även tycka det var kul att göra ett MH och kanske använda honom i avel om han är något att ha avelsmässigt. Det får framtiden utvisa, just nu är han ju fortfarande en stor bebis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0